Alla inlägg under december 2008

Av Magdalena - 28 december 2008 21:20

Så var julen julen över men vilken underbar vit jul vi fick:-) Lite väl kallt tycker jag att det har varit men man får väl ändå vara glad över att vi fick en vit jul!


Några dagar före jul kom Udda & hälsade på, Flora fick vara hos mamma & pappa (tack för det!!). Jag kan lugnt konstatera att Udda passar bättre  som stallhund än Flora, när jag sa åt henne att hästarna var nej så var dom det... När jag säger åt Flora att dom är nej så hoppar hon upp & försöker bita dom i näsan bakom ryggen på mig... Det blev ingen träning när hon var här men väl en massa mysiga långpromenader.


Hundarna har skött sig utmärkt under julen när dom fick vara med båda två, juldagen tillbringade vi i vårt lilla hus och det var inte heller några problem, duktiga vovvar!! Vi tog en promenad runt nedre Tosarby (runt älven som jag brukar säga även om det absolut inte är RUNT den...) allihopa och bortsett att Flora fick ngt knäppryck och drog omkull mig så skötte sig vovvarna bra även då så länge dom gick brevid varandra. Så fort en av dem kom efter den andra så blev det ett helt annat drag i kopplet...


Jag hade lagt varsitt spår åt dom som vi åkte å tog efter prommisen. Båda skötte sig bra men var lite väl heta, Flora sprang bara över flertalet pinnar utan att markera för femöre, grr. Hade gjort ett serpentinspår åt henne och själva spåret skötte hon galant men hon har blivit väl slarvig med pinnarna tycker jag:-(



Av Magdalena - 14 december 2008 15:18

Helt plötsligt blev det vinter & vilken vinter. Igår var det klarblå himmel & strålande sol, hur vackert som helst med all snö, men lite väl kallt var det allt.

Jag & Flora tog oss en sparktur i det fina vädret & när vi närmade oss hem igen så började dimman dra in över åkrarna, kunde inte låta bli att ta fram kameran!

Man kan skymta vårt hus i bakgrunden

Vårt hus & Titti skymtar fram

Flora myser i snön

Flora hjälper till att ta in hösäcken

ska bara döda den först

den försöker smita

snart så...

...läget under kontroll!

Flora har grävt fram en mindre fräsch isklump...

vill ha!!!




Av Magdalena - 14 december 2008 15:03

Förra helgen var jag/Flora & Tina/Jussi på en 1h30min lång skogsprommis i djupsnön!! Kameran var så klart med!!

tjohej va kul med snön...

stor & liten

Quincygårdens Flora & Intagans Carbonado

på slutet av promenaden

vackra vovvar ligger fint medan mattarna fikar!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards