Alla inlägg under juni 2009

Av Magdalena - 4 juni 2009 20:46

I lördags var vi till Skutskär & tävlade lkl skydd igen & det måste ha varit årets varmaste dag!!


Vi började med platsliggningen & den gick ju bra trots att det var en massa knott & skit runt hundarna.


Sen ut till spåren, även det gick kalas. Lilla gumman spårade klockrent med jätte fina vinklar:-) Full pott eller förresten vi fick en halv enhets avdrag av ena domaren för att jag inte släppte ut linan... Fattar ingenting, har en klump på linan vid rätt längd och när jag känner den så tar det en till miccro sekund innan jag får fart på benen så jag vet att jag släpper ut linan... Jaja, jag är jätte nöjd med spåret hur som helst:-)


Sen stannade vi kvar i skogen & kollade elithundarnas sök, det har jag ju aldrig sett tävlingsmässigt så det var skoj att se!


Väl tillbaka på klubben var det rejält varmt men hittade som tur var lite skugga. Flora brukar varje sommar bli rejält påverkad av värmen så jag var väl lite tveksam till hur det skulle gå men hon förvånade mig genom att vara riktigt pigg:-)


Lydnadsmässigt var det riktigt dåligt, främst för att hon var lite överladdad men då är hon å andra sidan riktigt skojjig att köra så det fick gå ändå;-) Inga nollor & uppflyttningslydnad trots allt!!!


Budföringen gick av bara farten, full pott:-)


Så till skyddet & det är där rubriken kommer in. Hur jävla klantig får matte vara??? Transporten gick bra (9-9) men klantmatte gick alldeles för nära figgen så Floran missa överfallet:-( :-( :-( Fan, fan, fan, där rök uppflyttet eftersom jag förstod att vi skulle nolla fasttagandet oxå:-( Försökte dra upp henne innan fasttagandet men det hjälpte inte, det blev ju ännu sämre eftersom hon inte fick ngn stöt i överfallet som taggade henne. Bevakningen var kanoners i jämförelse med förra tävlingen (kunde knappast bli sämre...) 9-8. Hade jag skött mig i transporten så hon kunde få till ett överfall som hon brukar hade vi varit uppflyttade nu, hur klantig får man bli????


Hon blev gdk igen men vad hjälper det med ett klantarsel till matte:-(

Så här skulle fasttagandet sett ut;-) Det var Johan som tog bilden på Luda sist vi var där.


Från Skutskär i helgen, det var riktigt nervöst att stå vid sidan & se om hon skulle släppa den här gången... Det är Camilla som tagit bilderna från Skutskär.


Alla betyg finns under resultat på hemsidan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Skapa flashcards