Alla inlägg under oktober 2009

Av Magdalena - 19 oktober 2009 20:14

Igår tävlade vi KM både bruks & lydnad. Vi började med brukset direkt på morgonen, alla körde apellspår & lkl lydnad oavsett vad man vanligtvis tävlade & vi var 6 st tappra som var med. Flora överraskade med att missa en pinne i spåret & jag såg den inte hellerRynkar på näsan Jag vet att det var jag som gått ut spåret men det behöver inte nödvändigtvis betyda att jag hade koll på vart pinnarna låg...Flört Budföringen gick bra men vi hade lite för mycket missar i lydnaden, hon körde sina paradgrenar hopp&studs tillsammans med pip&skrik (dock utan skrik men med pip) så betygen blev därefter i de momenten. Får se det som så att hon är betydligt roligare att köra när hon är på det humöret, vi måste bara få bort paradgrenarna om vi inte kan få domarna att uppskatta demFlört  Resultatet blev en fjärdeplats.


Sen var det dags för lydnads lydnaden, där körde vi som tävlade 2an-elit 2ans lydnad, övriga körde ettans & sen slog man ihop resultaten, totalt var vi 16st tror jag. Jag hade ju inte lärt in rutan så vi var med mest på skoj även om vi naturligtvis tänkte gå in & göra vårt bästa. Jag hade tränat rutan ett par tre gånger under veckan & så länge hon såg att jag la en boll där gick det bra, vi värmde även upp på det sättet. Vi har även fått problem med fjärren där hon sätter & lägger sig som hon vill... Vi var sist ut & hon gick bättre än i bruks lydnaden fritt följ 9, läggande 10, ink m ställande 8,5 (jag tyckte hon gjorde det jätte bra men fick avdrag för tempoväxlingRynkar på näsan). Så var det dags för rutan & döm av min förvåning när hon sprang rakt in & ställde sig super fint en klockren 10aTungan uteCoolSkrattande Hur svårt kan det va?Flört 9,5 på fjärren var jag oxå otroligt nöjd med! Vi lyckades totalt skrapa ihop 185p & kom 2a!! Med risk för att utmana ödet funderar jag på att anmäla oss till en lydnadstävling & se om vi kan upprepa det hela för att få vårt sista 1a pris i 2an & ett LP2Glad Fast vis av erfarenhet vet jag att det kan vända fort så vi får se hur jag gör, nästa gång kanske hon inte alls hittar rutan, fast jag skulle ju kunna prova att lära in den på riktigtFlört Fullständiga resultat på hemsidan!


Förra helgen var vi på brandstationen med Anna/Accsa & Lina/Elsa, Annas bror jobbar där så vi fick komma in & miljöträna vovvarna lite i gallerlabyrintenSkrattande

Flora tyckte att jag var mer än lovligt galen som skulle ta med henne till ett sådant ställeFörvånad Men som Anna sa, Flora är en sådan hund som skulle följa sin matte "genom eld & vatten" & så fick det bliGlad

   Vi började med tunneln som var längst ner & det var inga problem hon sprang igenom flera gånger medan Anna försökte fånga henne på bild!

   Accsa & Elsa sprang igenom tillsammans, där fanns det inga hämmningar någonstans. Det var verkligen livet-är-en-fest attityd på bäggeSkrattande

   Här softar vi lite efter att Flora sjungit högt för oss & jag kände att hon var tvungen att lugna ner sig lite & vi vila öronenTyst

   Vi släckte ner helt & kollad på hur hundarna betedde sig i mörkret med hjälp av en värmekamera. Här ligger Flora & lyssnar efter mig som försökte gömma mig en bit bortFlört

   Här ska vi ta oss nerför trappenFörvånad Mammas pärla hade inga som helst bekymmer i mörkret, det var det minst konstiga med alltihop sa hon...

   Jag lyckades med visst besvär lura upp henne på ett bord, det konstiga med det var ju att hon vet ju att man INTE FÅR vara på bordet & nu helt plötsligt sa jag åt henne att gå upp. Hon trodde att det snurrat runt alldeles för migFörvånad

   Hon förvånade mig med att kampa glatt på det hala betong golvetFörvånad

   Sittandes på en brandbil, jag fick följa med henne upp men då gick det bra.

  

Elsa & Accsa skuttade glatt upp på egen hand.

   På väg nerför en mycket brant gallertrappa som hon förvånade lite med att göra utan bekymmer. Bilden är fel vriden. Men teglet på väggen ska vara vågrätt... då förstår man hur mycket trappan lutar.

   Här ser man lite bättre hur brant det var när Accsa & Elsa är på väg ner.

   Här är vi ute på en av gallerbalkongerna i brandhuset.

Alla bilder har vi stulit hederligt från Högostas hemsidaOskyldig Tack Anna för det & för att vi fick vara med! Jag är jätte nöjd med hjärtat som verkligen ställer upp för mig i sådana lägen!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards