Alla inlägg under juni 2010

Av Magdalena - 6 juni 2010 20:52

Så var det visst länge sen jag uppdaterade igen... Snabb resumé följer:


Vi har varit på Kloten läger- som vanligt jätte skoj  Grupplydnad & spår för Flora & Java, spår & början till uppletande för grisen.


Vi har varit på Rivers första (men absolut inte sista) kennelläger- även det jätte skoj  Vi har spårat, kört lite uppletande & lite lydnad. Lydnaden var det mest Flora som jag körde av förklarlig anledning. Jag fick massor med bra tips framförallt då till mig & Flora men även lite idéer till övningar för River av Micke & Yvonne som höll i lydnaden -STORT TACK för det  Kul oxå att se syskonen tillsammans, hur lika de är!


Vi har visst tävlat vårat första elitspår oxå, idag var det visst. Eller ja, tävlat & tävlat, vi kom inte ens ur rutan så tävla var väl att ta i. Nu har vi provat det så nu tränar vi vidare för att förhoppningsvis åtminstone få komma ut på spåret nästa gång.


Nu lite bilder:

            

Det har regnat rejält, bilderna ovan är tagna på en skogs väg, där knoll & tott badar finns vanligtvis ingen "sjö"...

  

Fysträning

  

Flora & River hjälper till att flisa veden...

 

Flora spanar ut över vattnet

River, Linn & Flora

    River spanar ut

  Nyfiken  

Båthundar

River & Nexa (Oxå ett Finta barn)

     

Hanna & Java

  Flora & Tula ligger beredda att fortsätta parallell spåra  

Tula & Flora efter avklarat spår

  Min Prins   De R-ysliga syskonen     

Lika som bär

  

Här på berget som är väldigt brant & helt slätt sprang River upp när jag stod & läste vad det stod... Eftersom jag inte visste vad som fanns där uppe så vågade jag inte släppa honom utan fick hjälpa honom ner så han inte skulle rasa. Han nådde ju inte hela vägen upp eftersom han var kopplad men han kom då högre än mig iaf...

    

Eftersom River förknippar mig & trappor med obehag så fick Daniel gå upp med honom, nemas problemas  Det här är vid brandstationen när vi var där med bröderna igår, de fick även gå i gallerlabyrinten & röja runt i "buller" rummet, dock inte samtidigt eftersom vi ville se hur de redde upp det på egen hand, det var kalas skoj tyckte de. Som väntat löste de uppgifterna med glans  

  R-kullen 8 månader Röja, Risk & River (bilden är lånad från Barvatorp's hemsida)

Risk, mamma Finta & River, tyvärr fattas Röja på det här kortet (Även denna bild är lånad från Barvatorp's hemsida)  


Det var nog allt för nu!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards