Alla inlägg under juli 2011

Av Magdalena - 2 juli 2011 14:25

Idag fyller mammas hjärta 8 år, tänk vad tiden går fort.

Vi skulle fira hennes födelsedag med att göra årets första tävling & troligtvis den sista innan "pension". Borlänge anordnade DM & jag tyckte att det var lämpligt att tävla då det är uppdelat på 2 dgr.

Vi drog nr 11 vilket betydde spår i i Kuså, skönt med en skog man spårat en del i tidigare tänkte jag. Det blev en lång väntan på klubben men när vi väl fick åka ut i skogen hann jag inte ens byta skor innan domarna & tävlingsledaren kom. Med en annan hund hade det kunnat bli "stressigt" när man inte hinner samla sig innan det blir dags för påsläpp men med Flora har det ingen som helst betydelse.

Jag gjorde oss klara i lugn & ro ändå innan vi gick mot rutan. Flora var jätte ivrig & gnällde & studsade av glädje men när jag släppte på så tog  det slut direkt. Hon gick knappt ut & det blev bakspår, när jag vänder & skickar åt rätt håll viker hon av direkt & spårar ingenting:-( Vi kom iaf ur rutan på ett tveksamt sett & tar oss iväg men jag känner att vi inte ens är på spåret så jag går tillbaka till rutan efter en tag & "startar om" då fäster hon i spåret & vi kommer till slut till en pinne:-D Har inget drag i henne alls men vi plockar iaf 5 pinnar så jag är ändå glad & lycklig att vi tar oss fram.

Sedan vet jag inte vad som händer men fler pinnar hittar vi inte & inget slut & ingen väg:-( Konstarerar att jag är VILSE & att jag inte har någon som helst aning om vart jag ska gå eller ens om jag går djupare in i skogen .

Flora är inte till någon hjälp & dum som jag är slog jag inte igång RunKeepern i tfn innan jag började. Slog igång den där & då iaf & hittar en väg inte så långt bort, går mot den med hjälp av tfn. När vi kommer ut på den kommer nästa fråga, åt vilket håll ska jag gå nu? Tänker till (& tänker rätt!!!) & kommer ut på en ny väg då kommer det en bil som jag stoppar & frågar om dom sett en blå passat;-) Det har dom inte & dom kommer från Kuså så med hjälp av det kunde jag avgöra hur jag skulle gå när jag kom ut på nästa väg, 2km senare (från att jag slagit på RunKeepern) var jag vid bilen. Blöt upp till knäna, svettig, TRÖTT & ont i fötterna, åkte direkt hem;-)

Åker upp med nr lappen imorgon när jag ska kolla på övrigas lydnad, just då ville jag bara hem.

Slutsats slå på RunKeepern vid bilen INNAN jag börjar spåra, jag hittar INTE i skogen PUNKT

Nu är det mest troligt färdigtävlat för Flora, det hade jag ju planerat redan tidigare även om jag hade hoppats på ett bättre avslut.

 Men hon är & förblir min vackra flicka   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Skapa flashcards