Alla inlägg den 24 september 2008

Av Magdalena - 24 september 2008 17:10

Idag hade vi ännu en underbar dag i skogen med spår och uppletande.


Jag började med att gå ut ett serpentin spår upp & ner för en ravin, cirklade & korsade mitt eget spår, spetsvinkel, korsa en väg & vinklade direkt efteråt.  Lät det ligga en stund innan jag tog ut Flora som for iväg så jag fick gå & bromsa henne mest hela tiden (speciellt upp & ner för ravinen...), hon plocka pinnar på löpande band & när hon fick tapp så löste hon det ganska snabbt så jag var super nöjd!! Efter näst sista lilla pinnen så försökte jag skicka henne åt fel håll (jag var ju så klart helt säker på att jag skickade henne rätt...) men hon vek av & spårade åt andra hållet. Då var jag riktigt duktig för jag lät henne hållas (!) & kom på när hon vinklade längre bort att det var ju faktist så jag gått... Men på slutet så vet jag inte vad hon höll på med för då gick hon faktist åt fel håll & med en väldans fart. Först trodde jag att hon hade tapp & skulle ringa in spåret igen men hon bara fortsatte bort. Jag ropade tillbaka henne (den här gången hade faktist JAG rätt) men hon drog iväg åt fel håll igen!! Ropade igen när hon var på väg ur synhåll så hon kom tillbaka & då var det som hon sa att ok, jag fortsätter väl på ditt spår. Tog upp det & gick rätt på slutet. Jag som var såå nöjd innan det där, antar att det var nå't som var roligare som gått där...:-(


Sen körde vi uppletande som gick helt planenligt!!


Vi avsluta med en mysig promenad längs med Dammsjön & en mysig skogsväg tillbaka.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards