Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Spår & lydnad

Av Magdalena - 14 januari 2009 20:35

Så värst mycket har vi väl inte gjort sen sist men några spår & lite lydnad har det ändå blivit:-)


Ett par gånger har vi varit ner till Västerås & spårat med Johan/Java/Tiger & nu sist även med Kjell/Hasta. Spåren har gått bra men jag hade helst haft lite mer drag i henne så jag inte behöver bekymra mig för att hon ska hitta på en massa annat under vägen (som att äta harskit...grr!!). Jag tror att hon med flit testar mitt tålamod men jag har faktist lyckats hålla mig ganska lugn (även om jag kanske ev. lät ngt upprörd när hon tänkte ta en fika paus vid harskiten...). Hon har skärpt till sig lite vad gäller markering av pinnarna även om hon lämnade nån åt mig, snäll som hon är så ledde hon mig rakt över i alla fall...


Lite lydnad på hemmaplan har det blivit (med betoning på lite) men i söndags åkte vi till Lisselhaga ridhus som klubben bokat och körde lite mer. Det var riktigt skoj även om vi fick börja med att ha en liten diskussion om vem av alla där man skulle ha kontakt med... När vi var överens (läs när jag fått som jag ville) kändes det riktigt bra, hon var fint med på noterna även om det är svårt att se detaljer själv. Skallet var som vanligt klent men på slutet när vi inte var så många kvar fick hon bita/släppa kampdutten för att få igång skallet, sen var det nemas problemas att skälla vid sidan:-)

Lite kul var det att när hon hade fått kampdutten som belöning efter ett moment sprang hon fram till tungapporten (som hon avskyr även om det hade gått bra när vi körde den tidigare) å tog den istället!!!!

Vi avslutade med att Susanne kollade krypet och sa att det såg bra ut:-)


Med andra ord, inte så mycket träning men den som blivit av är vi ganska nöjda med!!


 
 
Glimz

Glimz

14 januari 2009 21:28

Dutti Magda dutti!! :D Jag skrattade gott då du skrev inlägget i min blogg. Precis som du skrev, oj vad långt det blev när jag väl började skriva :D Visst hänger du väl med upp till Transtrand i år också?! Stora kramen till dig och fina flora

http://www.ninz.se

 
Glimz

Glimz

15 januari 2009 21:01

Gulli dig Magda :) Jag tror aldrig att jag kommer att komma ut på en tävlingsplan & den dagen jag gör det.....ingen mer än jag kommer att vara lyckligare, jag lovar. Hon har haft en sån otur hela livet med att bli påflugen & biten av andra hundar :( = hon är "liiiite" arg på andra hundar, där av utopin. Kramen till dig vännen! Guuu vad jag längtar till Transtrand NUUUU :D

http://www.ninz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena - 15 augusti 2016 09:28


Av Magdalena - 28 juni 2015 18:42


River o Johan har tävlat Securitas SM, laget kom 2a:-D Skriver mer en annan dag o laddar upp lite filmer. Dom hade 5de bästa lydnaden!!!!!! ...

Av Magdalena - 15 februari 2015 11:12


Igår på klubbens årsmöte var det prisutdelning för bla höstens KM. Jag är sjuk men Johan åkte dit o hämtade pokalen River fick för sin 2a plats i brukset?? ...

Av Magdalena - 9 december 2014 11:20

Uppdateringarna duggar inte direkt tätt nuförtiden...   Vad har hänt då?   Java:Johan & Java har tävlat Securitas SM, dom gjorde en finfin insats o laget kom 2a   Java gjorde nog sin bästa lydnad   På lördagen när det var dags för skyddet så ...

Av Magdalena - 14 december 2013 22:20

Grattis Java med syskon på 6-årsdagen:-D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards