Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Tävling x 2

Av Magdalena - 28 september 2009 20:20

Den 19 & 20/9 har vi tävlat lkl skydd igen. Det gick som vanligt, dvs inte allsRynkar på näsan


Vi började i Kumla den 19, dagen började på bästa sätt med 10-10 på spåretSkrattande Budföringen (10-9,5) gick även den bra & lydnaden riktigt bra (även om jag inte trodde det när vi gick av plan) bortsett från att hon inte satte sig efter hoppet & dessutom hoppade tillbaka före mitt kommandoRynkar på näsan Skyddet då? Ja, transport (8-8,5) & överfall (8-8,5) var väl gdk, att hon nolla fasttagandet var väl ingen överraskning även om hon gjort framsteg på träningen. Det som förvånade var bevakningen (5-5), hon var helt okoncentrerad & jätte störd av att jag gick iväg (det brukar hon inte bry sig!!) & gick upp & luktade på armen??? Fattar ingenting, där rök uppflyttningen, fattades 10p på specialenRynkar på näsan Lydnaden tror jag var vår bästa i lkl på 254,75p men vad hjälper det... En riktigt lång jobbig dag blev det dessutom, vi drog igång kl 08 & var inte klara förren  runt kl 19, då var man ganska mör kan jag säga.


Dagen efter var det dags igen, fast i Ludvika den här gången. Även här började det bra med 10-10 på spår & budföring. Lydnaden kändes inte lika bra som i Kumla, även denna gång hade jag fel. Den var tydligen bättre med 262,25p som resultatSkrattande Dags för skyddet, jag hade fått hjälp av Christer Sjögren (med Molars Zaiko) med bevakningen innan vi gick in, Tack snälla för det! Transporten var helt ok (9-8,5) men överfallet var under all kritik (5-6). Hade tänkt avstå fasttagandet men insåg att vi var tvungna att chansa, utan resultat kan tilläggas. Bevakningen var betydligt bättre än i Kumla men långt ifrån vad hon normalt sett gör (7-7) så det räckte inte denna gång heller, nu fattades det 11,25p på specialenRynkar på näsan


Svårt att hitta ljusglimtar men en positiv sak var att hon gick likvärdigt som på lördagen trots två dagar på raken, jag var tveksam hur hon skulle fungera men just det var inga problem.


Hade vissa husvagnsproblem när vi kom till Ludvika, säkringen gick (på stolpen, inte i husvagnen) & batteriet i husvagnen var urdåligtRynkar på näsan Lätt hysterisk knackade jag på hos Johnny & Bettan & inte helt samlad förklarade jag vad som hänt & frågade om de visste var uttaget på verandan satt. Johnny & Rune (Kiragårdens kennel) var snälla & följde med mig & kollade men vi hittade inget uttag. Johnny hjälpte mig att flytta husvagnen & Rune lånade ut deras skarvsladd så det löste sig ändå till sist så jag fick både lyse & värme i min lilla husvagn, Tack snälla för hjälpenGlad 



 
 
Glimz

Glimz

28 september 2009 21:44

Shit vilken otur, det var verkligen super nära båda dagarna, jag tycker att man borde få nära poäng också, viiisst?! Tyckte det verkade som om att det gick riktigt bra ändå, en miss är såå lätt hänt + att det är väldigt kostsamt! Men med nya fräscha tag, blir allt som nytt igen. Glöm det som var å se det du vill ha :D :D Så lätt att skriva och säga, det skall genomföras i verkligheten oxå.....
Kramar om världens bästa Magda med finaste Flora! Snart syns vi igen raringar!!! Kraaaaaaaaaaaaam

http://www.ninz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena - 15 augusti 2016 09:28


Av Magdalena - 28 juni 2015 18:42


River o Johan har tävlat Securitas SM, laget kom 2a:-D Skriver mer en annan dag o laddar upp lite filmer. Dom hade 5de bästa lydnaden!!!!!! ...

Av Magdalena - 15 februari 2015 11:12


Igår på klubbens årsmöte var det prisutdelning för bla höstens KM. Jag är sjuk men Johan åkte dit o hämtade pokalen River fick för sin 2a plats i brukset?? ...

Av Magdalena - 9 december 2014 11:20

Uppdateringarna duggar inte direkt tätt nuförtiden...   Vad har hänt då?   Java:Johan & Java har tävlat Securitas SM, dom gjorde en finfin insats o laget kom 2a   Java gjorde nog sin bästa lydnad   På lördagen när det var dags för skyddet så ...

Av Magdalena - 14 december 2013 22:20

Grattis Java med syskon på 6-årsdagen:-D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards