Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Två tävlingar vi helst vill glömma

Av Magdalena - 3 maj 2010 19:27

I helgen var vi till Strängnäs & tävlade. På lördagen var det debut i lägre sök för både F & J, vi visste ju att vi inte ver klara för det egentligen men då de gått så bra på träningen tänkte vi stämma av & se hur det gick till.

Jag drog såklart startnr 1/5, Johan hade bättre tur & fick 5/5. Flora vindade inte in åt något håll när vi skulle starta så jag kollade vinden & valde sida att börja på. När jag skickade iväg henne på "sök" så spårade hon i maklig takt ut en liten bit i rutan innan hon kom tillbaka. Vände & skickade henne åt andra hållet, lite bättre fart & gick ut lite längre & fick en träff!! Jag sprang som en galning mot skallet,  hon tystnade när jag kommit ungefär halvvägs men hon hade skött sig hos figgen, kikat in i grottan & kollat om hon levde för att därefter backa ut & börja skälla.

Sen blev det inget mer för oss, hon kan ha hittat den nergrävda utan att markerat för hon snurrade en del där jag efteråt fått veta att den dolda fanns men jag tyckte mest att hon lullade runt. 

Java hade gjort ungefär samma sak, självklart med bättre fart från början men även hon lessnade ur när det inte blev någom mer träff än den första. Hon hade dock grävt vid den nergrävda men utan att skälla.

Lärdom tagen- träna mer, träna på dolda figgar & på tom slag...


På söndagen var det skydd å det var så katastofalt dåligt att jag inte orkar redovisa allt. Spår & lydnad bra men ingen budföring & värdelöst skydd så var den dan förstörd.


Desto roligare var det  under helgen att träffa på Carina som har syster Röja, så det blev lite syskon bus både på lördagen & söndagen. Tyvärr hade jag inte en tanke på kameran som låg i bilen... Hade ju varit kanon skoj att fota dem när det blev en oväntad syskonträff. Röja var lika härlig som i valplådan & verkar väldigt lik brorsorna, utseende mässigt var hon mer lik Risk även om han är den ljusaste av syskonen. De är ju rysligt lika alla tre ändå.


Lite bilder från tidigare

  

Hittade lite plåt att miljöträna på, nemas problemas

Min vackra lilla gris

     

Han blev överlycklig när han hittade lite snö så han kunde jaga snökockor igen


 
 
Glimz

Glimz

3 maj 2010 22:14

Kan förstå att du är besviken vännen. Men var inte det. Du har lärt dig en massa bra på vägen! Fått med dig sååå mycket mer erfarenhet än vad alla träningar kan ge dig! Ta med dig det & gör nåt grymt bra av det hela, så kommer ni komma tillbaka starkare än någonsin!!
Kramar om massor!!
pssssssssst, snar snart snart dååå syns vi :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

12 maj 2010 19:55

Det blir ingen tid över för oss längre *snyft* När skall vi hinna få tid tillsammans vännen? Vi får helt enkelt fixa en egen träningsdag :) En gooo helg till dig å dina finisar!
Kramar om massor!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mia.attan@telia.com

13 maj 2010 18:02

Hej Magda!
Tråkigt,men ni kommer igen för ni har så fin kontakt o är så samspelta!!
Synd att vi inte kunde vara med i Kloten.Dessutom verkar det inte bli några valpar heller.Snyft!Är så nyfiken på att se River- han ser jättefin ut!!Ha det bra!!Mia o Qvittra

 
Glimz

Glimz

13 maj 2010 21:52

Bra att du meddelade att du nu inte är hemma. Då kan jag mota olle i grind & vända den knasiga trenden till något bra istället :) Ha de nu så härligt så hörs vi vidare sen.
Kramar om hela flocken!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

17 maj 2010 21:33

Gulli du är Magda! Men det har faktiskt hänt en massa saker, som jag valt att inte skriva om *asg* Det kan vi ta sen när vi träffas vännen :D
Kramar om dig massor vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena - 15 augusti 2016 09:28


Av Magdalena - 28 juni 2015 18:42


River o Johan har tävlat Securitas SM, laget kom 2a:-D Skriver mer en annan dag o laddar upp lite filmer. Dom hade 5de bästa lydnaden!!!!!! ...

Av Magdalena - 15 februari 2015 11:12


Igår på klubbens årsmöte var det prisutdelning för bla höstens KM. Jag är sjuk men Johan åkte dit o hämtade pokalen River fick för sin 2a plats i brukset?? ...

Av Magdalena - 9 december 2014 11:20

Uppdateringarna duggar inte direkt tätt nuförtiden...   Vad har hänt då?   Java:Johan & Java har tävlat Securitas SM, dom gjorde en finfin insats o laget kom 2a   Java gjorde nog sin bästa lydnad   På lördagen när det var dags för skyddet så ...

Av Magdalena - 14 december 2013 22:20

Grattis Java med syskon på 6-årsdagen:-D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards