Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Lägre skydd i Ludvika

Av Magdalena - 22 september 2010 21:15

Brukar vi tävla jag & Flora, i år var det Johan & Java som skulle tävla men i sista stund bestämde jag mig för att damma av Flora igen.

Det var bara vi i lägre, Johan drog startnr 1 så jag fick därmed 2, det kändes som det kvittade.

Vi började med att åka ut i skogen för spåret, båda hundarna skötte sig utmärkt med betyg 10-10  

Tillbaka till klubben för budföringen, vis från Strängnäs fick inte Flora komma ut förren det var dax. Java som tidigare haft lite problem med budföringen gick jätte bra med betyg 8-8. Flora gick som hon brukar (utom i Strängnäs...) med betyg 10-9,5  

Platsliggningen var inte heller den något problem, Java 9-9 & Flora 10-10  

Efter lunch var det dags för lydnaden, där hade tyvärr Java lite missar som kostade uppflyttningen, summa lydnad 150,25   Flora gick bra bortsett från apporteringen, hon började leka med apporten  Summa lydnad 256,25  

Sen var det ju det där med skyddet... För Java var det ju inga problem, visserligen lite detaljer att slipa på men skyddet är ju hennes paradgren, summa special 236  

Flora gör det på sitt sätt & vi avstod fasttagandet så summan på specialen blev 191,25  

Hade vi fått dela med oss av våra poäng hade det räckt, om Java kunde få lite lydnadspoäng av Flora & Flora kunde få lite specialpoäng av Java    

Nu blev vi bara godkända båda två.


På lördag ska Flora prova på elitspår igen, vi tar nya tag då.


 
 
Glimz

Glimz

23 september 2010 14:11

Wooooooo här händer det saker vill jag lova, kul! Vad roligt för er att komma ut å tävla, det är bara en tidsfråga tills allt sitter som ett smäck :) Jag har som sagt sett er förr & ni är bra! Snart syns vi igen vännen, det skall bli SÅ underbart!
Kramar om massningar!!!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena - 15 augusti 2016 09:28


Av Magdalena - 28 juni 2015 18:42


River o Johan har tävlat Securitas SM, laget kom 2a:-D Skriver mer en annan dag o laddar upp lite filmer. Dom hade 5de bästa lydnaden!!!!!! ...

Av Magdalena - 15 februari 2015 11:12


Igår på klubbens årsmöte var det prisutdelning för bla höstens KM. Jag är sjuk men Johan åkte dit o hämtade pokalen River fick för sin 2a plats i brukset?? ...

Av Magdalena - 9 december 2014 11:20

Uppdateringarna duggar inte direkt tätt nuförtiden...   Vad har hänt då?   Java:Johan & Java har tävlat Securitas SM, dom gjorde en finfin insats o laget kom 2a   Java gjorde nog sin bästa lydnad   På lördagen när det var dags för skyddet så ...

Av Magdalena - 14 december 2013 22:20

Grattis Java med syskon på 6-årsdagen:-D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards