Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Lisselhaga

Av Magdalena - 15 februari 2009 20:45

När vi kom till Lisselhaga så var det inte en kotte där, vi hade hela ridhuset för oss själva (vilken lyx!). SÅ vad gör man när man har ett helt ridhus för sig själv??? Jo, man kör så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt för att om möjligt förvirra hunden maximalt...

Sagt & gjort, vi började med några snabba kontaktövningar , inga problem här inte. Raskt vidare till lite bita/släppa övningar m bit kudden, både att jag la ner henne framför mig varvat med att jag gick ifrån henne & skicka (ropa...) in henne... När hon börja bita lite vääl nära mina händer (som alltid i bitkudden...) övergick vi snabbt till samma övningar i ärm... Det gick ju lysande om man frågar Flora... Hon ansåg nämligen att om hon kampa hysteriskt & drog omkring med både mig & ärm så slapp hon ju släppa... Då jag inte var av samma åsikt borra jag ner fötterna efter bästa förmåga & sa åt henne att jag faktist stod stilla. Lätt vingligt framåtlutande kom mitt ansikte liite väl nära Floras lilla nätta mun då hon i frustration släppte, hoppa upp & skällde/klippte till en mm från min näsa (som vanligt i ärm med andra ord...)därefter skuttar hon bakåt & lägger sig för bevakning...

Som avslutning på skyddet körde vi fasttagande i ärm där lilla gumman tycker att det är himlans skoj när mamma nästan ramlar då hon kommer flygande... Även om hennes bett inte är av mycket att tala om tar hon igen det i intensitet när hon går på mig, det i kombination med att jag inte alltid står så stadigt på jorden gör att vi mer än en gång varit på väg att stupa...

Vad gör man sen med en hund som är så varvad att hela huvu't snurrar? Jo, man tränar skall:-) Det gick ju lysande!!!

Snabbt över till nästa moment: inkallning med ställande. Sagt & gjort jag lämnar henne vid ena kortsidan & går å ställer mig vid den andra kortsidan, kommenderar kalla in & lilla rara gumman springer, grr, det är ngt dumt hon börjat med nu i vinter, att inte lyssna vad som sägs utan bara göra vad hon tror är rätt... Tre gånger fick jag gå tillbaka å sätta om henne:-( Hon tyckte nog att mamma behövde motionera! Sen gjorde hon en lysande ink. m. stå!!! Nu så, tänkte jag full av självförtroende, nu kan hon så nu kör vi igen... jo men tjena... Kalla in, så kom hon... kalla in-hit-hit-kalla in, näää, det låter inte lika:-( ok, vännen, fokusera, du har kunnat det här, ganska skapligt t.o.m Ja, ja, dom sista 2 gångerna  hade polletten trillat ner i alla fall.

Vi hängde inte läpp för det, raskt över på nästa moment som blev hopp. Här gick det lysande, hade annars inte blivit förvånad om hon glömt kommandot hoppa oxå... Hon gör nämligen det ibland... Då ser hon ut som hon aldrig någonsin hört det kommandot förrut... Men idag flög hon så fint, satt sig så fint & flög tillbaka, duktig strumpa!!

Sen har jag antingen glömt eller förträngt om vi körde ngt mer, jag tror inte vi gjorde det. Vi avsluta i alla fall med att kasta lite boll:-)

Sen tyckte jag att det fick räcka så då begav vi oss hemåt:-)

 
 
Glimz

Glimz

16 februari 2009 09:21

Magda raaaring :)
Två timmar är ju en riktigt super bra promenad! Ja visst köpte jag en ny rygga när vi var i Transtrand, det är den som har fått en oerhört vidrig odör, kräkreflex varning! Nu längtar jag tills vårt läger skall bli av!! BamseKramen till dig och det dina :D
-Nina & Glimma

http://www.ninz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena - 15 augusti 2016 09:28


Av Magdalena - 28 juni 2015 18:42


River o Johan har tävlat Securitas SM, laget kom 2a:-D Skriver mer en annan dag o laddar upp lite filmer. Dom hade 5de bästa lydnaden!!!!!! ...

Av Magdalena - 15 februari 2015 11:12


Igår på klubbens årsmöte var det prisutdelning för bla höstens KM. Jag är sjuk men Johan åkte dit o hämtade pokalen River fick för sin 2a plats i brukset?? ...

Av Magdalena - 9 december 2014 11:20

Uppdateringarna duggar inte direkt tätt nuförtiden...   Vad har hänt då?   Java:Johan & Java har tävlat Securitas SM, dom gjorde en finfin insats o laget kom 2a   Java gjorde nog sin bästa lydnad   På lördagen när det var dags för skyddet så ...

Av Magdalena - 14 december 2013 22:20

Grattis Java med syskon på 6-årsdagen:-D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Flora & Rivers gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards